پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حوزه/ مسئولین، متولیان و مراکز فرهنگی و تربیتی فکری به حال نیروی عظیم جوان جامعه کنند و مبادا دشمن آنان را شکار کرده و از معنویت و تقوا دور نماید، چرا که آینده کشور بر عهده نسل جوان امروز خواهد بود.

آیت الله آل هاشم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با بیان اینکه رمضان ماه خود سازی و تقرب به پروردگار متعال است، گفت: شتاب و جهش معنوی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد در سایر ماه ها وجود ندارد. نباید از این ویژگی غافل شد.

وی افزود: انسان همواره باید در جهت کسب معرفت و حرکت به سمت معنویت و تقرب به خدا باشد، مگر قرار است چقدر در این دنیای فانی عمر کنیم؟! از فرصت اندک عمر باید نهایت استفاده را ببریم، چرا که در قیامت مورد سئوال قرار خواهیم گرفت و باید پاسخ قانع کننده ای در دست داشته باشیم.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: لذتی که در اطاعت خداوند متعال و ترک معصیت است در هیچ یک از محرمات و لذات مادی و غیر شرعی دنیوی نیست. فقط کافی است طعم و لذت عبادت و بندگی خدا را بچشیم، که آن وقت دیگر مجذوب خواهیم شد.

وی با بیان اینکه برخی از جوانان عزیز، متاسفانه عمر اندک خود را صرف کارهای بیهوده می کنند، افزود: برخی از جوانان و نوجوانان عزیز ما وقت پرارزش خود را صرف بازی های کامپیوتری می کنند و زمان زیادی صرف گشت و گذار در شبکه های مجازی و اینترنتی می کنند و اطلاعاتی که به دست می آورند بسیار ناچیز و سطحی بوده و این یک هشدار بزرگ است.

آیت الله آل هاشم تاکید کرد: مسئولین، متولیان و مراکز فرهنگی و تربیتی  از خواب غفلت بیدار شوند و فکری به حال نیروی عظیم جوان جامعه کنند. مبادا دشمن آنان را شکار کرده و از معنویت و تقوا دور نماید، چرا که آینده کشور و سازندگی آن بر عهده نسل جوان امروز خواهد بود و اگر فکری اساسی نشود، کشور و جامعه دچار مضرات غیر قابل جبران خواهد شد.

استاد حوزه علمیه تبریز تصریح کرد: اسلام نیازمند تربیت سربازانی قوی و توانمند در عرصه های مختلف علمی و فناوری است و مسئولین باید به این مسئله مهم توجه داشته باشند.

آیت الله آل هاشم افزود: حوزه های علمیه ارتباط خود را با قشر جوان و نوجوان افزایش دهند و در صدد تعمیق معرفت علمی و معنوی آنان باشند. با نرمی به سخنان و مطالب آنان گوش فرا دهند، سئوالات و شبهات آنان را بشنوند و با نرمی و به زبان آنان، دلسوزانه و مشفقانه در صدد پاسخگویی به سئوالات آنان باشند.

وی در خاتمه بیان کرد: علماء، روحانیون و طلاب سعی نمایند پاسخی که به سئوالات جوانان و نوجوانان عزیز می دهند، مستدل، جامع، کامل و قانع کننده باشد. باید توجه کرد که دشمن همواره در جهت گمراه کردن نیروی جوان جامعه است و علماء و روحانیون که مرز داران اعتقادی جامعه هستند، باید با تهاجمات گسترده غرب مقابله و مبارزه کنند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 31 / 3 / 1394برچسب:, توسط میثم